ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Ανάπτυξη απαραίτητων δεξιοτήτων

Η Εργοθεραπεία έχει σκοπό να βοηθήσει τα παιδιά/εφήβους με σωματικά, αναπτυξιακά, κοινωνικά ή συναισθηματικά ελλείματα, να αναπτύξουν και να διατηρήσουν δεξιότητες που είναι απαραίτητες, προκειμένου να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της καθημερινότητας στο σπίτι ή το σχολείο.

Μέσω της εργοθεραπευτικής παρέμβασης το παιδί/έφηβος:

  • μαθαίνει να οριοθετεί τη συμπεριφορά του
  • βελτιώνει τη συγκέντρωση και την παρατηρητικότητά του
  • μαθαίνει γνωστικές έννοιες που θα βελτιώσουν τη σχολική του επίδοση
  • βελτιώνει την αδρή και λεπτή κινητικότητα
  • μαθαίνει να αυτο–υπηρετείται

Ο ρόλος του εργοθεραπευτή είναι να αξιολογήσει το παιδί και κατόπιν, άμα χρειάζεται, να παρέμβει θεραπευτικά στους τομείς που εμφανίζει δυσκολία.

Η σωστή αξιολόγηση απαιτεί την άριστη γνώση των δεξιοτήτων, που κάνουν την εμφάνισή τους σε συγκεκριμένη χρονολογική ηλικία σύμφωνα με παγκόσμιες κλίμακες μέτρησης δεξιοτήτων, οι οποίες έχουν σταθμιστεί.

Πότε το παιδί μου χρειάζεται εργοθεραπευτική παρέμβαση;

Παρακάτω παρατίθενται οι βασικές δεξιότητες, που πρέπει να έχει το παιδί με βάση τη χρονολογική του ηλικία. Σε περίπτωση που παρατηρήσετε, ότι η εικόνα του παιδιού σας παρουσιάζει απόκλιση από τα βασικά στάδια ανάπτυξης, μην διστάσετε να απευθυνθείτε για αξιολόγηση από έμπειρο εργοθεραπευτή, για να διερευνηθεί η πιθανότητα ανάγκης λογοθεραπευτικής παρέμβασης.

 
12 – 3 ετών
  • Περνάει χάντρα από σπάγγο
  • Δείχνει μαλλιά, χέρια, αυτιά, κεφάλι, σκέλη
  • Περπατάει πάνω σε ευθεία γραμμή
  • Πηδάει επί τόπου (με τα δύο τα πόδια)
  • Ξεβιδώνει καπάκι
  • Χτίζει πύργο με 8 κύβους
  • Κόβει χαρτί στα δύο με ψαλίδι, με ανώριμο τρόπο
  • Κατεβαίνει τις σκάλες με βοήθεια
  • Βάζει παπούτσια
23 – 4 ετών
  • Τρώει μόνο του ολόκληρο γεύμα
  • Πηδάει
  • Πιάνει μπάλα με τα δύο χέρια
  • Ανεβαίνει σκαλιά- εναλλάσσοντας πόδια
  • Κρατάει το μολύβι με τριποδική λαβή
  • Πλένει χέρια
34 – 6 ετών
  • Κατεβαίνει σκάλες εναλλάσσοντας τα πόδια
  • Περπατάει πάνω σε δοκό
  • Περπατάει πάνω σε γραμμή με τη φτέρνα/ με τα δάχτυλα
  • Κάνει κουτσό (2,5 μέτρα)
  • Αναγνωρίζει τα χρώματα και τα σχήματα
  • Μετράει από συνήθεια από το 1 μέχρι το 20
  • Βιδώνει αντικείμενο με σπείρες
  • Ζωγραφίζει απλές αναγνωρίσιμες εικόνες όπως σπίτι, άνθρωπο, δέντρο
  • Γνωρίζει αριστερό/ δεξί μέρος του σώματος
  • Βουρτσίζει τα δόντια του
  • Καθαρίζεται μετά την τουαλέτα

Στοχεύοντας στην ομαλή ψυχική, κοινωνική και μαθησιακή εξέλιξη του κάθε ατόμου, η εργοθεραπευτική παρέμβαση πραγματοποιείται για την πρόληψη και αντιμετώπιση δυσκολιών στους παρακάτω τομείς:

  • Λεπτή κινητικότητα και Δεξιότητες άκρας χείρας (π.χ. η ικανότητα για τη σωστή λαβή και τον έλεγχο του κουταλιού, του ψαλιδιού και των γραφικών εργαλείων κ.ά.)
  • Αισθητηριακή Ολοκλήρωση
  • Κανόνες Παιχνιδιού
  • Παρατηρητικότητα
  • Μνήμη
  • Κοινωνικές δεξιότητες
  • Αδρή κινητικότητα και Αδρός συντονισμός (π.χ. η ισορροπία, η σωστή εναλλαγή των ποδιών για το ανέβασμα και το κατέβασμα της σκάλας κ.ά.)
  • Αυτοϋπηρέτηση (π.χ. η ένδυση – απόδυση, η σίτιση, η προσωπική υγιεινή κ.ά.)
  • Αντίληψη και κατανόηση εννοιών
  • Συγκέντρωση- Διάρκεια προσοχής
  • Αναγνώριση
  • Χωρο- χρονικός προσανατολισμός

Στο Παιδικό Εργαστήρι βελτιώνονται ή/ και αποκαθίστανται οι παραπάνω δυσκολίες σε παιδιά προ-σχολικής και σχολικής ηλικίας, οι οποίες συναντώνται στις διαταραχές:

  • Μαθησιακές Δυσκολίες
  • Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα
  • Δυσπραξία
  • Νοητική Υστέρηση
  • Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή
  • Ειδική γλωσσική διαταραχή

Σχετικά Άρθρα

Άρθρα

    parallax background

    Επικοινωνήστε μαζί μας για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνιση σχετικά με τις θεραπευτικές υπηρεσίες εργοθεραπείας.